Pestrá nudná škola

17. february 2014 at 22:18 | Mayah |  Hlavne kreatívne!
Čím lepšie viem, čo chcem v živote robiť, tým lepšie si viem určiť, čo na to potrebujem a čo nie. Preto sú pre mňa posledné mesiace dosť zúfalým obdobím, pretože už dosť dobre viem, čo chcem v živote robiť (a spečatila som to vyberaním seminárov na budúci rok do štvrtého ročníka), a s tým prichádza aj negatívna stránka veci - a síce fakt, že si uvedomíte, koľko predmetov v škole je pre vás zbytočných a vy z nich skutočne potrebujete iba "prejsť". S týmto faktom sa spája aj realita, ktorá u mňa nastala, a síce že ma prestali baviť predmety, o ktorých viem, že o nich v živote už počuť nebudem.


Tak som sa dnes zamýšľala nad tým, ako prežívam predmety, ktoré nebudem potrebovať v budúcnosti, ale predsa sa ich musím učiť.

Vybrala som si Matematiku a informatiku, a uvažujem aj nad fyzikou. Áno, znie to bifľošsky, geniálne a vedecky, ale taká nie som. A keby som bola tak ďakujem pekne. Robím veľa chýb vo výpočtoch, neučím sa veľa informatiky a nezvládam veľkú násobilku z hlavy. Ale mamka hovorí, že kým skončím výšku, tak to všetko budem vedieť. Chcela by som učiť, ale skôr než si budem môcť sadnúť za katedru ja, musím si svoje odsedieť aj v lavici.

S týmto rozhodnutím u mňa výrazne klesli predmety ako Geografia, Noska, Biológia, Chémia ( >.< ), a tiež klesla aj moja pozornosť na týchto hodinách.Co je škoda, lebo niekedy sú hodiny skutočne zaujímavé, ale ja a môj (ne)voľný čas... Jednoducho sa k ničomu navyše nedokopem. Ale viete, naučiť sa to musíte. Nechcem skončiť tretí ročnik a celé gymko tak, že sa nebudem učiť skoro nič, lebo "to nepotrebujem", alebo prejdem na ťahákoch a tak.


Viete, nikdy v živote som ťahák nepoužila. Aj keď som si ho napísala, nevybrala som ho. Mám superschopnosť, že v núdzových sitaciách /iní to môžu nazývať ťahákové/ si pri písaní "ťaháku" zapamätám všetko, čo potrebujem. Mám dobrú fotografickú pamäť, za čo som vďačná. Neodcudzujem ľudí, ktorí ťaháky používajú. To nie. Ale naša chemikárka má v niečom pravdu. "Ta takí čo prejdú medicínu na ťahákoch - vďaka pekne za takého kardiológa".

O tom som však nechcela.


Dnes sme mali biológiu. Genetika. Fujky. Sedeli sme v polozaspatom stave kresliac nejaké chromozómy, deléciu a tak, a vtedy sme s hnedoočkou spolužiačkou začali prekresľovať chromozómy na niečo, čo nám aspoň pripomínalo čosi, čo si vieme predstaviť. Tak som sa s tým chcela podeliť (:


A tak sme si pokreslili všetky prípady chromozómových mutácii (:

týchto 5 tipov mi napadlo, sú to tie, ktoré používam pri učení sanezáživných vecí:
  • prepisujem si poznámky do kľúčových slov na iný menší papier
  • v celom celku používam jednu sadu fixiek, farbených pier (napr. rovnakou farbou všade zvýrazňujem názvy, dátumy, mená, miesta, vzorce, poučky a iné veci, čo mi uľahčuje hľadanie)
  • veľa si kreslím do zošitov (:
  • používam mnemotechnické pomôcky, ktoré si vymýšľam, hľadám logické odôvodnenia názvov (napr. Delécia od delete - zmazať)
  • keď sa mi nechce písať poznámky, tak si len dopisujem do knihy veci, ktoré povie navyše a podčiarkujem veci, ktoré hovorí a sú v knihe (tu mi prišlo na rozum, že nechápem ľudí, ktorí chcú, aby sme po sebe gumovali knihy. Kto vie, komu moje knižné poznámky o desať rokov pomôžu?)
  • niekedy robím tak, že si k danej veci hľadám nejaké zaujímavosti na nete, lebo somariny si zapamätám skôr :D
 

1 person judged this article.

Comments

1 WeriiiQ WeriiiQ | Web | 18. february 2014 at 21:47 | React

Taky jsem to měla tak, že jsem si vše, co bylo na taháku nakonec pamatovala :D

2 Lůca Lůca | Web | 21. february 2014 at 22:36 | React

Jéé..takové učení s kreslením by mě bavilo :D

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement